Как да не се сблъскате с измамен клиент

Ние даваме съвети как можете да избегнете измамници, докато изпълнявате задачите, възложени на Qjob.bg

В началото успяхме да открием няколко измамни метода, но вниманието никога не вреди! Нашите предложения ще ви помогнат да не попадате в мрежата на измамници при изпълнение на задачи.

История на купувача

Нашата пералня се повреди. Намерихме евтин специалист. Майсторът рови няколко минути в пералнята, след което каза, че помпата се е счупила. Но той има подходящ нов, който е готов да монтира за 90 лева заедно с разходите за работа. Майсторът взе старата помпа, като каза, че ще я разглоби на части. След ремонта пералната машина започна да работи, но имаше съмнение дали капитанът наистина е инсталирал нова резервна част. Четох в мрежата, че пералнята често е запушена с котешка козина, а имам две котки. Почистващите машини за перални го почистват доста бързо и не е необходимо да сменяте помпата.

И до днес не знаем дали сме били измамени или не. Дори не знаем дали капитанът на пералнята наистина е заменил частта или просто се е престорил.

Трябваше да бъда по-внимателен: помолете майстора да ми покаже старата и новата помпа, поискайте документи за новата част и оставете старата.

Внимавайте със задачи, които изискват разходи от ваша страна

Схемата за измама тук е изключително проста. Клиентът-измамник моли специалист да купи нещо по пътя: хранителни стоки, подарък, цигари и т.н.

Заданието обаче описва друга услуга, която не изисква разходи: почистване на къщи, хамалски услуги, ремонт на хладилник и т.н. Докато специалистът отива да вземе поръчката, клиентът се обажда и иска спешно да закупи някакъв продукт, като обещава да плати при срещата.

Измамата често се основава на съжаление: „Имам дете вкъщи, не мога да го оставя“, „Счупих крака си вчера, не мога да си тръгна“. В същото време те са изключително учтиви, обясняват всичко ясно и винаги са на разположение. Точно до превода на пари на специалист.

Обща характеристика на потенциално измамни задачи е, че първо трябва да похарчите собствените си пари.

Ако клиентът не може да плати аванса и не иска да обмисли други опции, помислете за това!

Ако след вашия отказ клиентът започне да изнудва с отрицателна оценка, незабавно се свържете с екипа за поддръжка!

Пазете се от задачи, които включват инсталиране на мобилно приложение или тестване на сайт.

Ако клиент поиска да изтегли мобилно приложение, за инсталирането на което е необходимо да изпрати SMS, бъдете внимателни! С помощта на такива програми измамниците могат да имат достъп до банкови приложения, достъпни от вашия телефон, и да теглят пари от вашата сметка без ваше знание!

По желание на клиента не инсталирайте непроверени приложения и не изпращайте SMS на чужди телефонни номера, които изглеждат кратки или твърде дълги.

Също така не препоръчваме да предоставяте информация за вашата кредитна карта на подозрителни уебсайтове и мобилни приложения по искане на клиент.

Проучете внимателно профила на клиента си!

Вижте кога клиент се регистрира в Qjob.bg: колкото по-дълго е в услугата, толкова по-надежден е.

Прочетете отзиви от други професионалисти и клиенти.

Гледайте рейтингите на експертите, напуснали рейтинга.

Прекупвачи

Освен традиционните специалисти, на Qjob.bg. има и „прекупвачи“. Тези потребители поемат задачите и след това ги възлагат по-евтино и сами компенсират разликата.

Проверете категориите и профила, за които сте абонирани, за да идентифицирате „дистрибутори“. Едва ли крехката секретарка се занимава с резба. „Прекупвачите“ често пишат открито: „Нашите професионалисти ще направят всичко възможно!“

Обобщение за тези, които не могат да прочетат цялата публикация:

  • Бъдете внимателни, когато отправяте заявка от клиент, когато трябва да платите нещо за своя сметка.
  • По искане на клиента не инсталирайте подозрителни приложения или програми на вашия телефон или компютър.
  • Вижте рейтингите на клиентите!

Следвайте тези прости правила и ще защитите себе си и парите си от измамници!

Qjob.bg Info