ОБЩИ УСЛОВИЯ

1. Подробности за доставчика на услуги

• Име: Тъмно и Светло ООД.

• Адрес: 8000 Бургас, Васил Левски 54.

• Име и длъжност на упълномощеното лице: Оксана Дугелная, изпълнителен директор

• Булстат на компанията: 204258345

2. Цел на Общите условия и уебсайта Qjob.bg

Настоящите Общи условия (основен това ОУ) се предоставят от Тъмно и Светло OOД. (Освен това: Доставчик на услуги). Те съдържат правата и задълженията на потребителите (Освен това: Потребителят), използващи услугите за електронна търговия, в съответствие с член 181а от българското законодателство.
Целта на Уебсайта, управляван от Доставчика на услуги, е да даде възможност на потребителите (наричани : Клиенти), използващи Уебсайта, да използват услугите на изпълнители на поръчки (майстори), които са се регистрирали на уебсайта (наричани: Специалисти; Клиенти и Специалисти заедно - Потребители). Съответно доставчикът на услуги Той се квалифицира като посреднически доставчик в съответствие с разпоредбите на Регламент (ЕС) 2019/1150 на Европейския парламент и на Съвета от 20 юни 2019 г., с цел насърчаване на справедливост и прозрачност за потребителите на онлайн услуги и посредници).

Тези ОУ се прилагат за всички договори, сключени от Доставчика на услуги с Потребителите и между Потребителите (наричани по-долу общо: Страните) чрез уебсайта Qjob.bg, независимо дали се изпълняват от България или в чужбина от Доставчика на услуги или неговите партньор

Всички потребители имат право да използват всички услуги на уебсайта, ако са се регистрирали законно и успешно на уебсайта, а също така признават, че разпоредбите на настоящите Общи условия са задължителни за него.

Доставчикът на услуги е длъжен да осигури непрекъснатата работа без грешки на уебсайта. В случай на поддръжка или непредвидена грешка, Доставчикът на услуги е длъжен незабавно да информира Потребителите за факта на поддръжка / грешка чрез интерфейса на уебсайта.

3. Регистрация

3.1. В елемента от менюто „Регистрация“ на главната страница можете да се регистрирате, като попълните регистрационния формуляр. Потребителят трябва да попълни потребителските данни (вж. Информация за управление на данните за подробности). С регистрацията си в Уебсайта, Потребителят декларира, че е прочел и е приел всички условия на настоящите Общи условия (публикувани на Уебсайта) и Информацията за управление на данни, публикувана на Уебсайта.

3.2. Доставчикът на услуги не носи отговорност за последствия (грешки, загуби и забавяне на доставката), които могат да бъдат свързани с неверни или неточни данни, предоставени от Потребителя. Във всички случаи, ако Специалистът е компания или индивидуален предприемач, Доставчикът на услуги има право да провери достоверността на данните на Потребителя с помощта на програми за проверка (Opten, Bisnode).  Въз основа на резултатите от проверката Доставчикът на услуги има право да промени условията на услугата или да откаже регистрация. Доставчикът на услуги не носи отговорност за загуби, възникнали в резултат на това, че Потребителят забрави паролата си или паролата на неговия профил е станала достъпна поради причини независимо от Доставчика на услуги. Доставчикът на услуги не носи отговорност за каквито и да е щети или грешки в резултат на промени в регистрираните данни от Потребителя.

3.3. Потребителят има право да отмени регистрацията си по всяко време, без да посочва мотиви в правното известие, изпратено до Доставчика на услуги по имейл. При получаване на писмо за анулиране, Доставчикът на услуги е длъжен да гарантира, че регистрацията е отменена незабавно, но не по-късно от 72 часа. В случай на съмнение, Доставчикът на услуги има право да провери, като изпрати съобщение на имейл адреса, посочен по време на регистрацията или друг официален регистър на този Потребител, че лицето, което иска отмяната, наистина има право да представлява Потребителя . Потребителските данни ще бъдат изтрити от системата веднага след потвърждение, при условие че Потребителят преди това не е направил поръчка или е направил транзакции. След изтриването вече не е възможно да възстановите данните на потребителя, този потребител може да се регистрира отново. Ако Потребителят е изпълнил преди това задачата, данните му няма да бъдат изтрити от системата, а ще бъдат деактивирани. В този случай Доставчикът на услуги запазва данни и документи, свързани с предварително подадени задачи.

3.4. Потребителят носи пълна отговорност за поверителността на данните за достъп на потребителя (особено паролата). Ако Потребителят научи, че паролата, посочена по време на регистрацията, може да бъде достъпна за неоторизирана трета страна, той / тя е длъжен незабавно да промени паролата си и в същото време да уведоми Доставчика на услуги.

3.5. Потребителят се задължава да актуализира личните данни, предоставени по време на регистрацията, при необходимост - въз основа на отделно уведомяване на потребителя по имейл - за да се гарантира тяхната актуалност, пълнота и точност. Всички допълнителни разходи, свързани с промяна на данните, които не са прехвърлени на Доставчика на услуги, се поемат от Потребителя.

3.6. Като регистрирате Потребител, можете също да използвате Уебсайта като Специалист и Клиент. Регистрацията е безплатна. След това Потребителят може да попълни баланса, свързан с неговата сметка. Салдото може да се използва от Потребителя, а избор и плащане на тарифи, за плащане на комисионна за публикуване на задачи и сделки.

3.7. По време на регистрацията Потребителят има възможност да създаде личен акаунт (акаунт) в Сайта (Портмоне), който той може да използва, когато използва платените Услуги, предоставени от Доставчика на услуги.  Потребителят може по всяко време да следи състоянието на личния си акаунт в Сайта.

Доставчикът на услуги не носи отговорност за промени, направени в личния акаунт на Потребителя от трети страни.  Прехвърлянето на пари от акаунта на Потребителя от трети страни е невъзможно.  В случай на неправилно изпълнение на OУ, Потребителят е длъжен да уведоми Доставчика на услугата в рамките на 3 дни от датата на събитието и да го информира писмено за факта на неправилно изпълнение на OУ и да поиска обезщетение.  Възстановяването е възможно само ако платена работа бъде отменена.  Ако анулирането на плащането не е възможно по причини, независещи от Доставчика на услуги, възстановяването му е възможно само въз основа на индивидуална оценка с отделна писмена обосновка.  Анулираната сума ще бъде дебитирана от сметката на Потребителя в съответствие с условията на банката, в която се намира сметката на Потребителя.

Невъзможно е да се прехвърлят пари от личната сметка на един Потребител към сметката на друг Потребител.

3.8. Опции за попълване на баланса на личния акаунт (акаунт) на потребителя:

С кредитна карта, чрез системата ePay.bg

ePay.bg Отказ от отговорност: Потвърждавам, че следните лични данни се съхраняват в диспечера на данни Тъмно и Светло ООД. (Адрес: 8000 Бургас, Васил Левски 54.) в потребителската база данни Qjob.bg ще бъде прехвърлена на ePay.bg., като обработващ данни. Данни, предадени от администратора на данни: потребителско име, имейл адрес.

Естеството и целта на дейностите по обработка на данни, извършвани от обработващия данни, могат да бъдат намерени в Политиката за поверителност на ePay

3.9. Моля, обърнете внимание, че няма да е възможно да върнете или прехвърлите средства, депозирани от вас, в личния си акаунт на уебсайта.  Вие признавате това условие, като приемате тези общи условия и смятате, че то ви обвързва.  Затова препоръчваме да депозирате толкова пари в личната си сметка, колкото наистина са ви необходими в даден момент.

4. Специални условия за клиента

4.1. Клиентът има право да създава задачи на Сайта, за които Специалистите могат да правят предложения.

4.2. Клиентът може да направи заявка за използване на тази услуга като обявление за търг, използвайки функцията за задачи, която може да бъде създадена в неговия потребителски профил. Клиентът може да публикува задачата по начин, достъпен за всеки Специалист, или да я изпрати на конкретен Специалист, за да поиска ценова оферта (препоръка). Договорът, сключен по този начин между Специалиста и Клиента по взаимно съгласие по искане на Клиента и подробностите за услугата, се счита за писмен договор на български език.
4.3. Клиентът има възможност да коригира всяка грешка при въвеждане на данни на Сайта по всяко време, дори след създаване на задача, или да изпълни задачата или да анулира задачата, като щракне върху бутона „отмяна“

4.4. Клиентът е длъжен да предостави оценка на качеството на услугата, предоставяна от Специалиста, в подходящия интерфейс на Сайта.

4.5. Появата на задание (покана за участие), изпратено от Клиента чрез интерфейса на уебсайта на Доставчика на услуги, трябва да бъде незабавно потвърдено от Клиента чрез автоматично потвърждение по електронната поща, като едновременно се информират Специалистът или Специалистите, избрани от Клиента, и публикуване на заданието и съответните данни за изпълнението на заданието. Този имейл за потвърждение информира Клиента, че задачата е публикувана на Сайта.

4.6. Публикуването на заданието създава индивидуално задължение за Клиента при изплащане на възнаграждение. Това задължение на Клиента включва предприемане на всички мерки и спазване на формалностите, изисквани от договора или Гражданския кодекс и необходимостта да се извърши плащане в съответствие с ОУ, освен ако страните не уговорят друго или не се предвиди друго от тези ОУ. Клиентът трябва да извърши плащането, преди Доставчикът на услуги да позволи на Клиента да публикува покана за търг за задачата на уебсайта в съответствие с тези ОУ. Преди публикуването на заданието, Клиентът може да посочи, че таксата на Доставчика на услуги (I.) се заплаща от него, (II.) Се заплаща от специалиста, (III.) Се заплаща съвместно със специалиста в 50/50 пропорция. Ако не намерите подходящ специалист за публикуваната задача, таксата на доставчика ще бъде върната на клиента. Клиентът има право да използва абонамент за услугите на Доставчика на услуги, вместо такса за искане на цена, въз основа на абонамент, Клиентът може да публикува неограничен брой задачи на Сайта за периода, посочен в абонамента.

4.7. Клиентът може да плати комисионна или абонамент от салдото, принадлежащо на неговия профил (п. 3.6 от OУ), използвайки ePay.bg или използвайки друга платежна система

4.8. Доставчикът на услуги автоматично обработва поръчката и - в случай на специална заявка - изпраща фактура по електронната поща на посочения от клиента имейл адрес и след това, освен ако страните не са се договорили друго или тези Общи условия не съдържат различна разпоредба - След като кредитира сумата, тя позволява на Клиента да направи оферта или да използва абонамент.

4.9. Доставчикът на услуги си запазва правото да промени таксите за услуги, платими от Клиентите, при условие че промяната влиза в сила едновременно с появата на услугата на Сайта.  Изменението не засяга плащанията за вече използвани услуги.  Ако въпреки усилията на Доставчика на услуги, на интерфейса на Уебсайта е поставена погрешна такса, например за цена от 0 лв., Която е значително различна от общоизвестната, общоприета или прогнозна цена на услугата, вероятно поради системна грешка , Доставчикът на услуги не трябва да предоставя услугата на грешна цена, но може да предложи услугата на правилната цена

5. Специални условия за специалисти

5.1. Ако специалистът действа от името на юридическо лице или като индивидуален предприемач по време на сключването на сделката, приемайки тези ОУ, той декларира, че сключва договор за цели, свързани с неговата професия, частна професия или бизнес. Всеки Потребител, който се задължава да изпълнява задачи, публикувани от Клиента, се счита за специалист.

5.2. Специалистът има право да използва уебсайта след регистрация в съответствие с глава 3 от настоящите ОУ. Ако Специалист качи документ за самоличност или лична карта в специален интерфейс на Уебсайта и Доставчикът на услугата ги потвърди, той / тя ще се квалифицира като „Проверен специалист“. Качването на документ за самоличност или лична карта не е задължително, но в противен случай специалистът няма да се счита за „проверен специалист“. Доставчикът на услуги предприема стъпки за премахване на документи от системата веднага след проверка на документите.

5.3. Специалистът може да се регистрира безплатно и да покаже своя профил на Сайта. Специалистът е длъжен да плати индивидуална комисионна в случай на сделки за изпълнение на задачи, публикувани от Клиентите, освен ако Клиентите не определят друго. Това задължение на специалиста включва предприемане на всички мерки и спазване на формалностите, изисквани от договора или всяко законодателство, по-специално Гражданския кодекс, за да извърши плащане в съответствие с ОУ. Освен ако страните не са уговорили друго или не са предвидени по друг начин от тези ОУ. Специалистът трябва да извърши плащане, преди Доставчикът на услуги да позволи на Специалиста да подготви оферта за изпълнение на задачата в съответствие с тези ОУ. Ако офертата на Специалиста не бъде приета от Клиента, таксата на Доставчика на услуги, платена от Специалиста, ще бъде върната на Специалиста. Специалистът има право да използва абонамента, вместо да плаща индивидуална комисионна като награда за подаване на оферта, въз основа на която може да направи оферта за изпълнение на неограничен брой задачи за периода, посочен в абонамента. ...
5.4. Специалист може да плати комисионна или абонамент от салдото, принадлежащо на неговия профил (п. 3.6 от OУ), като използва ePay.bg или използва друга платежна система.

5.5. Доставчикът на услуги автоматично обработва поръчката и - в случай на специална заявка - изпраща фактура по електронната поща на имейл адреса, посочен от специалиста, и след това, освен ако страните не са се договорили друго или тези ОУ не съдържат различна разпоредба - След кредитиране на сумата, тя позволява на специалиста да направи оферта или да използва абонамент.

5.6. Специалист може да поиска - в случай на попълване на профила му - Доставчикът на услуги да го фактурира по електронен път чрез платежната система ePay.bg. Ако фактурата се изпраща по електронен път, доставчикът на услугата ще уведоми по имейл. Специалистът е длъжен да отпечата електронна фактура без електронен подпис и да я запише в своите отчети като хартиена фактура.

5.7. Доставчикът на услуги си запазва правото да промени таксите за услуги, платими от Специалистите, при условие че промяната влиза в сила едновременно с появата на услугата на Сайта.  Изменението не засяга плащанията за вече използвани услуги.  Ако въпреки усилията на Доставчика на услуги, на интерфейса на Уебсайта се постави погрешна такса, например за цена от 0 лв., Която е значително различна от общоизвестната, общоприета или прогнозна цена на услугата, вероятно поради системна грешка , Доставчикът на услуги не е длъжен да предоставя услугата на грешна цена, но може да предложи услугата на правилната цена.

5.8 Докато предоставя някоя от своите услуги, Специалистът е длъжен да се въздържа от всякакво поведение, което може да заблуди Клиентите.  .Специалистът е единствено отговорен за спазването на всички задължения, наложени от законодателството на България за предоставяне на услугите, които специалистът предоставя. В случай на нарушение на тези задължения, Доставчикът на услуги се отказва от всякаква отговорност и може да изиска обезщетение от Специалиста за всякакви щети, причинени на Доставчика на услуги.  На специалиста е забранено да използва уебсайта за популяризиране на своите дейности.

6. Специални условия за сделка между Клиента и Специалиста.

6.1. Описание на услугите, предоставяни от специалистите на сайта, може да се види в профила на този специалист.

6.2. Цените за услуги, представени на Сайта, могат да бъдат посочени в български лева (бруто), включително данък добавена стойност.

6.3. Доставчикът на услуги не носи отговорност за каквито и да било задължения, произтичащи от правоотношенията между Клиента и Специалиста, установени чрез уебсайта, включително плащането на данъци, страните са длъжни да ги изпълнят сами.

6.4. С помощта на «Сделка без риск» транзакция комисионната, която Клиентът трябва да плати за извършената от Специалиста работа, ще бъде блокирана от Финансовия партньор на Доставчика на услуги по сметката на Клиента. Ако Специалистът изпълни задачата и потвърди изпълнението от Клиента, Доставчикът на услуги автоматично ще отключи дължимата от Клиента такса, която ще бъде преведена в портмоне на ____ Специалист. За задачи, създадени с помощта на безрисковата функция « Сделка без риск» , максималното време за изпълнение на задачата не трябва да надвишава 18 дни. Ако задачата не може да бъде изпълнена за 18 дни поради сложността на задачата, Клиентът е длъжен да я раздели на части, чиято цена може да бъде зададена индивидуално и които могат да бъдат изпълнени за 18 дни.Ако Специалистът не изпълни поръчката, Доставчикът на услуги автоматично ще върне комисионната на Клиента. Ако Клиентът посочи на Доставчика на услуги, че Специалистът не е завършил поръчаната работа и Специалистът не изпрати отговор в това отношение чрез подходящия интерфейс на Уебсайта, Доставчикът на услугата - след няколко искания от Клиента - връща сума в личната сметка на клиента. Ако Специалистът посочи, че е завършил работата, но Клиентът не изпрати отговор в тази връзка в съответния интерфейс на Сайта, Доставчикът на услуги - след няколко искания от Клиента - превежда сумата по сметката на Специалиста 3 дни след искането на специалиста. Ако нито Клиентът, нито Специалистът информират за промяна в състоянието в системата и не подадат жалба в рамките на 18 дни от момента на стартиране на задачата, след 18 дни задачата ще бъде автоматично отменена и блокираната сума ще бъде отключена и върната в акаунта на Клиента. В случай на спор между Специалиста и Клиента, Доставчикът на услуги заплаща на Специалиста възнаграждение за изпълнение на заданието и информира страните за възможността за разрешаване на спора в рамките на съдебно производство. Доставчикът на услуги начислява комисионна за задачи, създадени с помощта на «Сделка без риск» , чийто размер се коригира и добавя към цената на задачите. Клиентът е длъжен да плати комисионната. Размерът на комисионната е 10% от сумата, договорена между Клиента и Специалиста, от които 9% се дължи на Доставчика на услуги , а 1% на Партньора - Платежна система Безрискова транзакция. Сумата, която може да бъде заделена за « Сделка без риска», е минимум 10 лева и максимум 3000 лева. Тези ограничения могат да варират в зависимост от метода на регистрация (депозити, обратно изкупуване и лимити за транзакции). Функцията за свободна търговия на риск не позволява промяна на вече блокираната сума; в случай на промяна в таксата, която трябва да плати Клиентът, можете да създадете нова задача или да отмените съществуваща.

6.5. Всички спорове, които могат да възникнат между Клиента и Специалиста във връзка с изпълнението на поръчаните задачи, не се разрешават от Доставчика на услуги.

Използвайки услугата за лични съобщения на уебсайта, Клиентът и Специалистът потвърждават, че Доставчикът на услуги може да се запознае със съдържанието на кореспонденцията. Страните имат право да разрешават споровете си в съда или извън съда.

7. Отговорност

7.1. Доставчикът на услуги се отказва от всякаква отговорност за нарушения, извършени от Потребителя, по-специално за съдържание, което нарушава авторските права, публикувано от Потребителя.

7.2. Поради възможния трансграничен характер на предоставянето на услуги, Специалистът се съгласява да действа в съответствие с разпоредбите на съответното национално законодателство, когато използва уебсайта. Ако някаква дейност, свързана с използването на Уебсайта, не е разрешена в съответствие със законите на държавата на Клиента, Специалистът носи пълна отговорност за използването.

7.3. Ако Потребителят забележи нежелано съдържание на Сайта, той / тя е длъжен незабавно да уведоми Доставчика на услуги. Ако Доставчикът на услуги счита, че указанието е основателно в хода на добросъвестността, той има право незабавно да премахне или измени информацията.

7.4. На потребителя е забранено да публикува съдържание на сайта, което:

• нарушава авторското право, правата за поверителност, законите за защита на данните;

• нарушава закона или декларира престъпление или нарушение;

• агресивни, лични, нецензурни, еротични, клеветнически, дразнещи, дискриминационни или омразни;

• дискриминация или неоправдана дискриминация въз основа на националност, етнически произход, раса, религия или полова идентичност;

• написано умишлено, за да разгневи един или повече хора;

• политизира, умишлено предлага или посочва политическа пристрастност;

• използва забранени думи, умишлено заобикаляйки вградения филтър за думи;

• използва неразумни изрази, директно насочени срещу друг Потребител или трета страна, които могат да навредят на неговата / нейната чест, достойнство или репутация;

• редовно предотвратява използването на сайта чрез коментари, които не са свързани с работата на сайта;

• забележимо нарушава културната комуникация;

• умишлено подвежда други потребители;

• публикува цитати от лично писмо без съгласието на подателя;

• съдържа реклами;

• подбужда срещу работа или решенията на Доставчика на услуги или предлага да бойкотира използването на Доставчика на услуги;

• може да навреди или застраши репутацията, възприетите или реални интереси и обща преценка на Доставчика на услуги;

• съдържа връзка към уебсайт, който нарушава горното.
Нарушаването на горните условия може да доведе до премахване на нежелано съдържание и отговори, публикувани от Потребителя без предварително известие, писмено известие, в по-сериозни случаи или до изтриване на потребителския акаунт в случай на повторно нарушение на този параграф. Ако Доставчикът на услуги поиска от потребителя да прекрати действието, продължаването се счита за нарушение на Общите условия, дори ако забраната му не е включена в този раздел.

8. Интелектуална собственост.

8.1. Уебсайтът и неговият графичен, текстов и структурен дизайн са индивидуално оригинални и следователно защитени с авторски права. Доставчикът на услуги притежава авторските права за цялото съдържание, показвано на уебсайта: всяко произведение, защитено с авторски права или друго интелектуално творение.

8.2. Копирането, запазването или отпечатването на цялото или част от съдържанието на уебсайта на физически или други носители на данни е разрешено само с предварително писмено съгласие на Доставчика на услуги.

8.3. В допълнение към правата, изрично посочени в тези ОУ, регистрацията, използването на Уебсайта или която и да е разпоредба на ОУ не дава право на Потребителя да използва търговски имена или търговски марки на Уебсайта.

9. Разни разпоредби.

9.1. Доставчикът на услуги има право по всяко време да промени едностранно условията на тези Общи условия за ползване, които ще влязат в сила в бъдеще. Доставчикът на услуги информира Потребителите за промените чрез интерфейса на сайта. След промяната условието за използване на уебсайта е потребителят да ги приема директно през уебсайта и по начина, посочен в него. В случай на нов договор, Потребителят, който вече е сключил договор, не може да се позовава на съдържанието на предишните валидни Общи условия на Договора като договорна практика, установена и прилагана от страните, дори ако горната информация е пропусната.

9.2. По въпроси, които не са уредени от настоящите Общи условия, се използва българското законодателство, по-специално Гражданския кодекс и разпоредбите на Закона за електронните съобщения.
________________________________________

Дата на влизане в сила: 05/01/2021

Тъмно и светло ООД