Как няма да попадните на измамник при избор на заказчик

За съжаление, понякога сред клиентите попадате на хора, които използват доверието, създадено от Qjob и заблуждават изпълнителите. Успяваме да предотвратим много измамни схеми предварително, но няма излишни предпазни мерки. Нашите препоръки ще ви помогнат да не се сблъсквате с измамници при изпълнение на задачи.

Оставете оферти с условие за плащане чрез Сделка без риск

Сделка без риск ви позволява удобно и безопасно да плащате за задачи и да получавате плащане за тяхното изпълнение на банкова карта. Цената на задачата се дебитира от банковата карта на клиента и се съхранява на специална сметка в платежната система. Ако задачата е изпълнена, парите автоматично ще отидат при изпълнителя. Ако не, сумата се връща на клиента.                                                 

Бъдете бдителни за задания, които изискват разходи от ваша страна
Схемата за измама тук е изключително проста. Клиентът-измамник моли специалист да купи нещо по пътя: хранителни стоки, подарък, цигари и т.н.

Заданието обаче описва друга услуга, която не изисква разходи: почистване на къщи, хамалски услуги, ремонт на хладилник и т.н. Докато специалистът отива да вземе поръчката, клиентът се обажда и иска спешно да закупи някакъв продукт, като обещава да плати при срещата.

Измамата често се основава на съжаление: „Имам дете вкъщи, не мога да го оставя“, „Счупих крака си вчера, не мога да си тръгна“. В същото време те са изключително учтиви, обясняват всичко ясно и винаги са на разположение. Точно до превода на пари на специалист.

Основната същност на потенциално опасните задачи е, че първо трябва да похарчите парите си.

Предложете да прехвърлите предплащането на вашата карта. Клиентът отказва ? Попитайте защо. Ако причината е "няма такава възможност", "картата е блокирана", "издадена от рядка банка, парите ще отидат дълго време", кажете на клиента, че вие ​​също нямате необходимата сума при себе си, поканете клиента да се срещне с вас и да вземе пари в брой

Ако клиентът не може да направи предплащане и не е готов да разгледа други опции, това е повод за размисъл.

Ако след вашия отказ клиентът започне да ви изнудва с отрицателен отзив, незабавно се свържете със службата за поддръжка.

Бъдете внимателни със задачи, в които трябва да инсталирате мобилно приложение, тествайте сайта
Ако клиентът поиска да изтегли мобилно приложение, за инсталирането на което трябва да изпратите SMS, бъдете внимателни. С помощта на такива програми измамниците могат да получат достъп до управлението на банковата сметка, която е свързана с вашия телефон, и да изтеглят пари от него без ваше знание.

Не инсталирайте непроверени приложения и не изпращайте SMS на кратки номера по желание на клиента.

Ние също така не препоръчваме да посочите данните за банкови карти за подозрителни сайтове и в мобилни приложения, ако това поиска клиента.

Внимателно проучете профила на клиента

• Вижте кога клиентът се е регистрирал на QJob.bg: колкото по-дълго е в QJob.bg, толкова по-надежден.

• Прочетете отзиви на други изпълнители за него. Може би той редовно създава задачи с искане за изкупуване на стоките и винаги плаща за задачите. Ако не, вижте какви поръчки той създава, за да видите дали изглеждат подозрителни.

• Обърнете внимание на рейтинга на изпълнителите, които са оставили отзиви

Накратко за тези, които са мързеливи да прочетат всичко:

• Бъдете внимателни, когато следвате искане на клиента да платите нещо за ваша сметка. Предложете на клиента да преведе предплащането на вашата карта.

• Не инсталирайте подозрителни приложения или програми на вашето устройство по искане на клиента.

• Проверете отзивите на клиентите.

Следвайте тези прости правила и можете да защитите себе си и парите си от измамници.